پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۴۷:۱۳

ایران توان ساخت شناور ASD را دارد

باشگاه خبری فراساحل: مدیر سابق موسسه شهید درویشی: شناور ASD بیش از یک دهه است که در ایران ساخته شده و هم اکنون در سازمان بنادر و دریانوردی در حال فعالیت می‌باشند، باید از کسانی که انکار توان ساخت را دارند پرسید که چرا به خارج سفارش می‌دهند؟ آیا مسئله زمان است یا چیز دیگری است؟!
به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، شناورهای یدک‌کش از نوع ASD بر اساس طرح شرکت هلندی Damen Ship yards نزدیک به یک دهه قبل، در ایران ساخته شده است. توجه به تولید داخل و رفع معضل بیکاری که از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه در صنعت کشتی‌سازی با خرید از خارج و خروج ارز، نه تنها توجهی به تولید داخل و اشتغال‌زایی نمی‌شود بلک این صنعت مهم را به سمت رکود سوق داده است. مهندس امیر بابایی مدیر سابق موسسه کشتی سازی شهید درویشی، جهت اطلاع‌رسانی و رفع شبه افکنی‌ها در خصوص توان ساخت داخل شناورهای ASD که بیش از یک دهه است در ایران ساخته شده است، وی افزود: شناور یدک کش 4400 اسب بخار شهید حق‌گو با سیستم رانش ASD(سیستم رانش آزیپاد) در سال 1387 در یک کار مشترک با سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت DAMEN در کارخانه کشتی‌سازی شهید درویشی بندرعباس به صورت CKD ساخته شده است. وی در ادامه یادآور شد: در آن زمان یک تیم برای کسب آموزش‌های لازم به هلند فرستاده شد و سوپروایزهایی از DAMEN به ایران آمدند و بر روند کار نظارت داشتند و به این ترتیب ما 3 فروند شناور 1200 اسب بخار با همین روش برای سازمان بنادر ساختیم و برای پکیج CKD سه فروند بعدی از قطعاتی که در ایران قابل ساخت بود استفاده کردیم و مرحله به مرحله پیش رفتیم.

رییس کمیته خودکفائی و تامین تجهیزات انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه زمان ساخت بدنه شناور 1200 اسب بخار 15 ماه و 15 تا 17 ماه دیگر هم برای تکمیل آن زمان لازم بود و برای ساخت شناورهای بعدی زمان 15 ماه به 4 ماه کاهش یافت، اعلام داشت: در حال حاضر زمان ساخت این شناورها در ایران با مشارکت تیم خارجی بصورت CKD بین 15 الی 18 ماه می‌باشد. وی در پاسخ به انکار توان ساخت این نوع شناور با اشاره به اینکه تمام شناورهای ساخته شده جز بهترین شناورها هستند و در سازمان بنادر در حال فعالیت می‌باشند گفت: باید از کسانی که انکار توان ساخت را دارند پرسید که چرا به خارج سفارش می‌دهند ؟ آیا مسئله زمان است یا چیز دیگری است؟!

شناور شهید حق‌گو، سال ساخت 1387
امیر بابایی در ادامه با اشاره به تأمین منابع برای بازسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور اظهار داشت: در حال حاضر فقط فاینانس با ضمانت دولتی امکان پذیر است، بانک‌های داخلی و خارجی باید ارتباط داشته و بتوانند ضمانت لازم را به فاینانسور بدهند که اصل پول و فرع آن را بتواند پس از زمان مورد توافق دریافت کند، این راهی است که باید مسیر آن باز شود و تا زمانی که این مسئله حل نشود عملا به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم. جانشین سابق سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه یکی از مشکلات در صنایع دریایی عدم اعلام نیازمندی‌های کشور است گفت: نیازمندی‌های ناوگان دریایی کشور باید واضح و روشن از طرف کارفرمایان اعلام شود تا بر اساس آن برای شناورهایی که قابل ساخت در داخل هستند دسته بندی و برنامه‌ریزی صورت بگیرد. امیر بابایی در پایان با بیان اینکه صنایع کشتی سازی شامل طراحی، ساخت بدنه، لوله کشی، تجهیزات، تابلوها، کابل ها و ... می‌شود و شرکت‌های زیادی را در یک زنجیره بهم متصل میکند تاکید کرد: می‌توانیم به جای خارج کردن پول از کشور، آن را صرف اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور کنیم.



  کد خبر : 2459
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :